Cadillac

Cadillac Motor Car Division aloitti autojen valmistuksen vuonna 1902, jolloin yritys perustettiin Henry Fordin toisen epäonnistuneen yrityksen jäljiltä. (Ford onnistui vasta kolmannella kerralla, jolloin hän perusti Ford Motor Companyn). Cadillacin takana oli Henry Martyn Leland (1843–1932), jonka omistama moottori- ja vaihteistotehdas oli toimittanut tuotteitaan mm. Oldsmobilelle. Kun Oldsdmobile ei halunnut ostaa Lelandin uutta moottoriratkaisua, tämä tarjosi sitä Henry Ford Companylle mutta ehdotti samalla kokonaan uuden yhtiön perustamista uudella moottorilla varustetulle autolle. Ehdotus otettiin vastaan lyhyellä miettimisajalla.
Tuotannon alkaessa Fordin viimeisin alusta yhdistettiin Lelandin yksisylinteriseen moottoriin. Uuden auton nimeksi tuli Cadillac, joka nimettiin Detroitin perustajan ranskalaisen tutkimusmatkailija Antoine de la Mothe Cadillacin mukaan. Cadillacin klassinen tunnus on muokattu de la Mothe Cadillac -suvun nelikenttäisestä vaakunasta. Sen ensimmäisessä ja neljännessä kentässä esiintyvät linnut ovat rastaita, ja toinen ja kolmas kenttä kuvaavat suvun laajoja viljelysmaita
-
Käsijarruvaijeri etu 02-06 RAYBC96803 (DORC95503)
54,60 €
-
Pallonivel etu ala MOGK6541
112,30 €
-
Tukivarsi etu ala DOR520-127 vasen sis. pallonivelen ja helat
267,90 €
-
Tukivarsi etu ala DOR520-128 oikea sis. pallonivelen ja helat
267,90 €
-
Pallonivel etu ylä MOGK6540
111,10 €
-
Tukivarsi etu ylä DOR520-116 vas/oik sis. pallonivelen ja helat
106,10 €
-
Etu alatukivarren helat MOGK6658 1srj/puoli
50,40 €
-
Etu ylätukivarren helat MOGK6688 1srj/puoli
44,10 €
-
Raidetangonpää 02-05 MOGES3493T ulko
108,60 €
-
Raidetangonpää 02-05 MOGES3488 sisä
93,50 €
-
Apusimpukka MOGK6534
160,90 €
-
Apusimpukan runkokiinnike MOGK6723
187,90 €