Cadillac

Cadillac Motor Car Division aloitti autojen valmistuksen vuonna 1902, jolloin yritys perustettiin Henry Fordin toisen epäonnistuneen yrityksen jäljiltä. (Ford onnistui vasta kolmannella kerralla, jolloin hän perusti Ford Motor Companyn). Cadillacin takana oli Henry Martyn Leland (1843–1932), jonka omistama moottori- ja vaihteistotehdas oli toimittanut tuotteitaan mm. Oldsmobilelle. Kun Oldsdmobile ei halunnut ostaa Lelandin uutta moottoriratkaisua, tämä tarjosi sitä Henry Ford Companylle mutta ehdotti samalla kokonaan uuden yhtiön perustamista uudella moottorilla varustetulle autolle. Ehdotus otettiin vastaan lyhyellä miettimisajalla.
Tuotannon alkaessa Fordin viimeisin alusta yhdistettiin Lelandin yksisylinteriseen moottoriin. Uuden auton nimeksi tuli Cadillac, joka nimettiin Detroitin perustajan ranskalaisen tutkimusmatkailija Antoine de la Mothe Cadillacin mukaan. Cadillacin klassinen tunnus on muokattu de la Mothe Cadillac -suvun nelikenttäisestä vaakunasta. Sen ensimmäisessä ja neljännessä kentässä esiintyvät linnut ovat rastaita, ja toinen ja kolmas kenttä kuvaavat suvun laajoja viljelysmaita
-
Jakajankansi STMDR474
61,90 €
-
-
Sytytysmoduli STMLX381
75,80 €
-
-
Virtalukko STMUS287L
98,40 €
-
Jarrupalat etu 1srj/auto RAYMGD369MH (DFC1311-0369-01 WAGMX369)
60,10 €
-
Etupalojen asennussarja RAYH5594A (DFC340-48000) 1srj/auto
20,20 €
-
Jarrusatulanpultti etu RAYH5044W (DORHW5044) 1srj/puoli
21,80 €
-
Jarrulevy etu RAY580438R (DFC600-48008)
88,60 €
-
Jarrusatula etu CDO184300 vasen
148,40 €
-
Jarrusatula etu CDO184299 oikea
148,40 €
-
Jarrusatulan tiivistesarja RAYWK2005 (DORD352005) 1srj/puoli
20,20 €