Cadillac

Cadillac Motor Car Division aloitti autojen valmistuksen vuonna 1902, jolloin yritys perustettiin Henry Fordin toisen epäonnistuneen yrityksen jäljiltä. (Ford onnistui vasta kolmannella kerralla, jolloin hän perusti Ford Motor Companyn). Cadillacin takana oli Henry Martyn Leland (1843–1932), jonka omistama moottori- ja vaihteistotehdas oli toimittanut tuotteitaan mm. Oldsmobilelle. Kun Oldsdmobile ei halunnut ostaa Lelandin uutta moottoriratkaisua, tämä tarjosi sitä Henry Ford Companylle mutta ehdotti samalla kokonaan uuden yhtiön perustamista uudella moottorilla varustetulle autolle. Ehdotus otettiin vastaan lyhyellä miettimisajalla.
Tuotannon alkaessa Fordin viimeisin alusta yhdistettiin Lelandin yksisylinteriseen moottoriin. Uuden auton nimeksi tuli Cadillac, joka nimettiin Detroitin perustajan ranskalaisen tutkimusmatkailija Antoine de la Mothe Cadillacin mukaan. Cadillacin klassinen tunnus on muokattu de la Mothe Cadillac -suvun nelikenttäisestä vaakunasta. Sen ensimmäisessä ja neljännessä kentässä esiintyvät linnut ovat rastaita, ja toinen ja kolmas kenttä kuvaavat suvun laajoja viljelysmaita
-
Jarrukengät taka RAY473PG (DFC1901-0473-00 WAGZ473R) 11x2 3/4" 1srj/auto
88,50 €
-
Takakenkien asennussarja RAYH7046 (DFC370-47035 DORHW7046) 1srj/auto
15,20 €
-
Takajarrujen automaattisäätösarja RAYH2584 (DFC372-47032) vas
38,30 €
-
Takajarrujen automaattisäätösarja RAYH2585 (DFC372-47031) oik
37,10 €
-
Jarrurumpu taka RAY9529R (DFC365-47061)
183,90 €
-
Jarrusylinteri taka RAYWC37781 (DORW37781 DFC375-47073)
20,90 €
-
Jarruletku etu RAYBH38664 (DFC350-47263) vasen
31,50 €
-
Jarruletku etu RAYBH38665 (DFC350-47264) oikea
27,80 €
-
Jarruletku taka RAYBH38624 (DFC350-47360)
24,00 €
-
Käsijarruvaijeri etu RAYBC95135
46,70 €
-
Pääsylinteri RAYMC390259 (DFC355-47158)
104,90 €
-
Käsijarruvaijeri taka RAYBC95517 oik
52,80 €