Cadillac

Cadillac Motor Car Division aloitti autojen valmistuksen vuonna 1902, jolloin yritys perustettiin Henry Fordin toisen epäonnistuneen yrityksen jäljiltä. (Ford onnistui vasta kolmannella kerralla, jolloin hän perusti Ford Motor Companyn). Cadillacin takana oli Henry Martyn Leland (1843–1932), jonka omistama moottori- ja vaihteistotehdas oli toimittanut tuotteitaan mm. Oldsmobilelle. Kun Oldsdmobile ei halunnut ostaa Lelandin uutta moottoriratkaisua, tämä tarjosi sitä Henry Ford Companylle mutta ehdotti samalla kokonaan uuden yhtiön perustamista uudella moottorilla varustetulle autolle. Ehdotus otettiin vastaan lyhyellä miettimisajalla.
Tuotannon alkaessa Fordin viimeisin alusta yhdistettiin Lelandin yksisylinteriseen moottoriin. Uuden auton nimeksi tuli Cadillac, joka nimettiin Detroitin perustajan ranskalaisen tutkimusmatkailija Antoine de la Mothe Cadillacin mukaan. Cadillacin klassinen tunnus on muokattu de la Mothe Cadillac -suvun nelikenttäisestä vaakunasta. Sen ensimmäisessä ja neljännessä kentässä esiintyvät linnut ovat rastaita, ja toinen ja kolmas kenttä kuvaavat suvun laajoja viljelysmaita
-
Pääsylinteri 95-97 RAYMC390267 (DFC355-45011)
193,90 €
-
Hela etu alatukivarren MOGK5298 1srj/puoli
35,30 €
-
Hammastangon pää 92-96 MOGES3238RL ulko
77,00 €
-
Hammastangon pää -97 MOGES3452 ulko
75,80 €
-
Hammastangon pää 92-97 MOGEV195 sisä
49,20 €
-
Etukallistuksen vakaajan kiinnike 92-94 MOGK5334 ulko 1srj/puoli
60,60 €
-
Takakallistuksen vakaajan kiinnike 93-97 MOGK6599 ulko 1srj/puoli
31,50 €
-
Takatukivarren/olka-akselin hela -92 MOGK5300 1srj/puoli
74,10 €
-
Takatukivarren/olka-akselin hela ala 93-97 MOGK200175 1srj/puoli
72,00 €
-
Iskunvaimentimen yläkiinnike -92 GAB142405 taka
46,10 €
-
Kierrejouset etu 92-97 MOG81086 toim. pareittain
190,90 €
-
Kierrejouset taka 92-97 MOG81005 toim. pareittain
175,90 €