Cadillac

Cadillac Motor Car Division aloitti autojen valmistuksen vuonna 1902, jolloin yritys perustettiin Henry Fordin toisen epäonnistuneen yrityksen jäljiltä. (Ford onnistui vasta kolmannella kerralla, jolloin hän perusti Ford Motor Companyn). Cadillacin takana oli Henry Martyn Leland (1843–1932), jonka omistama moottori- ja vaihteistotehdas oli toimittanut tuotteitaan mm. Oldsmobilelle. Kun Oldsdmobile ei halunnut ostaa Lelandin uutta moottoriratkaisua, tämä tarjosi sitä Henry Ford Companylle mutta ehdotti samalla kokonaan uuden yhtiön perustamista uudella moottorilla varustetulle autolle. Ehdotus otettiin vastaan lyhyellä miettimisajalla.
Tuotannon alkaessa Fordin viimeisin alusta yhdistettiin Lelandin yksisylinteriseen moottoriin. Uuden auton nimeksi tuli Cadillac, joka nimettiin Detroitin perustajan ranskalaisen tutkimusmatkailija Antoine de la Mothe Cadillacin mukaan. Cadillacin klassinen tunnus on muokattu de la Mothe Cadillac -suvun nelikenttäisestä vaakunasta. Sen ensimmäisessä ja neljännessä kentässä esiintyvät linnut ovat rastaita, ja toinen ja kolmas kenttä kuvaavat suvun laajoja viljelysmaita
-
Käsijarruvaijeri keski 07-08 RAYBC96874 (DORC660986)
75,80 €
-
Käsijarruvaijeri keski -09 RAYBC97224
27,80 €
-
Käsijarruvaijeri taka 07-08 RAYBC96872 (DORC661011) vasen
97,20 €
-
Käsijarruvaijeri taka 07-08 RAYBC96873 (DORC661040) oikea
113,70 €
-
Käsijarruvaijeri taka -09 RAYBC96884 (DORC661208) vasen
75,80 €
-
Käsijarruvaijeri taka -09 RAYBC96885 (DORC661209) oikea
69,30 €
-
Pääsylinteri -09 RAYMC391172 (DFC355-47192)
163,90 €
-
Apusimpukka 99-00 ASCK6447 (MOGK6447) edullisempi vaihtoehto
45,40 €
-
Apusimpukan runkokiinnike 99-00 ASCK6722 (MOGK6722) edullisempi vaihtoehto
101,00 €
-
Pallonivel etu ala ASC505-1272B (MOGK6541) edullisempi vaihtoehto
40,40 €
-
Pallonivel etu ylä ASC500-1103B (MOGK6540) edullisempi vaihtoehto
45,40 €
-
Raidetangonpää ASC401-1785B (MOGES3493T) ulko 2/4WD edullisempi vaihtoehto
41,60 €